Nagyon kellemetlen helyzet, amikor beszállunk az autóba, betesszük a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, de hiába forgatjuk el, a motor bizony nem berreg fel. Ilyenkor persze a legrosszabbtól tartunk, rossz az akkumulátor, baj van a motorral, tönkrement a gyújtáskapcsoló, és ezek bizony benne vannak a pakliban. De az is megeshet, hogy a kulccsal van valami gond. Egyes autók esetében ugyanis előfordul, hogy a kulcsot nem nyomjuk elég mélyre, hogy az eléje a mágneses alkatrészt, ami aztán segít a motor beindításában. Ez persze nem feltétlen a kulcs hibája, hanem a gyújtáskapcsolóé.
Persze az sem ritka, hogy a kulcs van kicsit eldeformálódva, megsérülve, emiatt pedig nem lehet rendesen elforgatni a gyújtáskapcsolóban. Mivel az autó ajtaját a legtöbben már távirányítóval nyitják a központi zárnak köszönhetően, így csak akkor tűnik fel a kulcs hibája, ha már betettük a gyújtáskapcsolóba. Ilyen esetben, a legjobb, amit tehetünk, hogy óvatosan kivesszük a kulcsot, majd a pótkulcs segítségével beindítjuk az autót. Ha a pótkulccsal működik a kocsi, akkor a kulcs volt a hibás, ami helyett sürgősen másoltassunk egy újat.
Kit hívjunk: a zárszerelőt vagy az autószerelőt?
Érdekes kérdés, hogy ha az autókulccsal van valami zűr, akkor kit is kellene hívnunk. Ha sérült, deformált a kulcs, akkor nem is kérdés, a kulcsmásolót kell felkeresni, lehetőleg olyat, aki autókulcsokkal is foglalkozik, de ha a gyújtáskapcsolóba szorul a kulcs, esetleg nem indul az autó a kulcs elfordításakor, akkor egy kicsit más a helyzet. A legtöbben ilyenkor az autószerelő számát tárcsázzák, és nem is teszik rosszul, hiszen a gyújtáskapcsolót a zárszerelő nem fogja tudni kicserélni, még akkor sem, ha a kulcs beleszorul.
Ha az autózárba szorul a kulcs, akkor esetleg lehet hívni a zárszerelőt, mert van rá esély, hogy segítségünkre lehet, de az autózárak is inkább az autószerelő hatáskörébe tartoznak. Az autózárak speciális zárak, melyekhez nem minden zárszerelő ért.