Sokan azt gondolják, hogy egy autókulcsot minden további gond nélkül a helyi kulcsosnál le lehet másoltatni és az minden gond nélkül működni is fog. Ez ennyire nem egyszerű.
A régebbi autókulcsok chippel vannak ellátva, ami azt jelenti, hogy nem elég csak a kulcsot lemásolni, a fejben lévő chip adatot is át kell tudni másolni. Egyes autótípusoknál nem lehetséges a sima másolás, hanem programozni kell OBD-n keresztül. Ez lehet pl. egy régebbi Opel Zafira, aminek csak egy egyszerű, műanyag fejes kulcsa van, mégsem lehet másolni azt. A Kulcskirály legújabb autókulcs programozó eszközeinek köszönhetően Opel autókulcsok esetén már nem szükséges a CarPass kódkártya. Egyszerűen ezt átugorja gép.
A másik probléma, amikor telefonon mondjuk, hogy a kulcsmásoláshoz szükséges az autó jelenléte is. Ez azért van, mert olyan típusú chippel szerelték a kulcsot, amit nem lehet klónozni, hanem az autóból is szükségünk van adatokra. A következő ilyen példa a BMW. Egy régebbi, 2002 évjáratú, 328-as esetében tudunk készíteni sima indítókulcsot és tudunk készíteni távirányítós kulcsot is. A lényeg, hogy az autóra szükségünk van, a kulcs kb. 1 óra alatt elkészül.
Opel Astra esetében szinten programozni kell a chipet, máshogy nem lehet a kulcsot elkészíteni. Egy 2005-ös Toyota esetében viszont, ha sima kulcsra van szükség, azaz nem távirányítós kivitelre, nem szükséges az autó. A Toyota chipek (régebbi évjárat esetében) simán klónozhatók! Távirányítós kulcsok esetében viszont mindenféleképpen kell az autó! Nem elég a chipet másolni/klónozni, az autó távirányítóját is fel kell tanítani! Ez sok esetben ez pár perc alatt megvan, abban az esetben is megoldjuk, ha a kulcs indít, csak a nyitás/ zárást felejtette el valamilyen oknál fogva. (Ennek az oka lehet egy akkumulátor csere is.)
Újabb gyártási évek esetében a kulcsban a chip és a távirányítós rész egyben van. Nincs már külön chip. Ez főleg igaz egy szabadkezes kulcs esetében. A legrégebbi szabadkezes kulcsokat a Renault készítette. Van olyan Laguna, amihez 2003-ban már szabadkezes kártyát készített a Renault. A Renault kártya programozás szinte minden típus és gyártási év esetében megoldott a Kulcskirályban. Nagyon sok Renault Megane kártyát programozunk, amely gyorsan és könnyen elkészíthető. A Renault kártyás kulcs megoldásnál kell az autó is, maximum 20 perc időtartamra. Ez idő alatt elkészítjük az új kártyát. A programozáshoz minden esetben működő kártyára van szükség! Ami nincs jelen, az törlődik a rendszerből. Ha van az autóhoz 2 db kártya, és valaki egy harmadikat szeretne, akkor el kell hozni mind a két működő kártyát.
Minden autókulcs programozás más és más eljárást igényel. Teljesen más eszközre és programra van szükség egy Toyotához, mint egy Mercedeshez. A Mercedesnek van egy saját kulcsolvasó- és író programja. Ezzel csak bizonyos típusú Mercedes kulcsokat tudunk megcsinálni, de azokat tökéletesre. Egy Mercedes Vito kulcstanítás kb. 2 óra. Csak a 2000 utáni, úgynevezett beszívós műanyag kulcsokat csináljuk, a bicskakulcsot nem.
Autókulcs programozással Budapesten nem túl sokan foglalkoznak olyan magas szinten, mint a Kulcskirály zárszaküzletben! Ha bármilyen kérdése van, ami autókulccsal kapcsolatos, hívjon vagy írjon nekünk bátran!
Telefon: 06 70 679 6363
E-mail: autokulcsmasolas@gmail.com