A szabadkezes kulcsok

Mit is értünk szabadkezes kulcs alatt?

Olyan elektronikus kulcsot, amit az autó automatikusan érzékel, ha a közelben van. Elegendő, ha az utastérben van és az autó, a legtöbb esetben egy Start/Stop gombbal indul. Egyes típusoknál a jármű ajtaja is nyílik, ha a közelben van a megfelelő szabadkezes kulcs.

Úgy tudjuk az első ilyen kulcsok a Renault Mégane-hoz köthetők. 2002-2004 környékén jelentek meg először. Eleinte még csak normál kulcskártyákkal gyártották a modelleket, amelyeknél egy erre kialakított helyre kellett behelyezni a kártyát, majd az autó gombnyomásra indult. De később továbbfejlesztették ezt, így már elegendő, ha zsebünkben van a kulcs és az autó indul.

Mivel lényegesen kényelmesebb, hogy csak beülünk az autóba megnyomunk egy gombot és már indulhatunk is, hamar elterjedtek az ilyen típusú kulcsok. A BMW járműveket 2004-után már csak ilyen kulcsokkal szerelték. Gyártottak belőlük olyat, amit be kell helyezni a kulcs nyílásba a kormány mellett és olyat is, ami teljesen szabadkezes, elegendő, ha az utastérben van.

A Start-Stop rendszerű autók egyik nagy előnye, hogy a gyújtáskapcsoló nem tud “elfáradni”, így nincs hibalehetőség.

Gyújtásra úgy lehet az autót tenni, hogy nem nyomjuk a fék pedált, akkor az autó simán gyújtásra helyeződik, így több funkció is elérhetővé válik. Ha a fékpedált nyomjuk és megnyomjuk a start – stop feliratú gombot, akkor az be fog indulni. Ha újra megnyomjuk akkor az autó leáll. A leállításhoz nem szükséges nyomni a fékpedált.

Manapság már rengeteg ilyen típusú kulcs van. Toyota, Lexus, Renault, Mazda, BMW, Mercedes, stb.

Az újabb típusok már a tulajdonos igényei szerint programozhatók. Például automatikusan beállítja az ülést és a kormánymagasságot, záráskor felhúzza az ablakokat, sőt a BMW esetében már automatikus parkolás funkció is elérhető.

Szabadkezes autókulcsok programozását, tanítását vállaljuk. Néhány típus, pl. a Toyota kulcsok esetében, a kulcsról szükséges egy fénykép, azt email-ben el kell részünkre küldeni, akkor pár nap alatt beszerezzük, és lehet jönni az új slusszkulcsért.

Fontos, hogy a minden esetben szükséges legalább egy működő kulcs, amivel az autó indul. Működő kulcs nélkül nem lehet programozni!

Árukat tekintve ezek a kulcsok drágábbak, mint a hagyományosak, főleg Lexus és Toyota típusoknál vannak nagyobb árkülönbségek. De mivel a legtöbb esetben gyári kulcsot készítünk, még így is lényegesen olcsóbbak vagyunk, mint a hivatalos márkaszerviz.

Mi történik akkor, ha lemerül az elem és az autó nem érzékeli a kulcsot?

Minden ilyen kulcsban van egy tartalék szervizkulcs. Ezzel mechanikusan ki lehet nyitni az autót a kilincsnél lévő zár alapján. Az elképzelhető, hogy esztétikai okokból a kulcslyukat eltakarták egy kupakkal, de az levehető, és mögötte biztosan megtaláljuk a kulcsnak a helyét.

Miután bejutottunk az utastérbe, meg kell keresni azt az olvasó részt, ahol az autó érzékeli a kulcsot.

Toyoták esetében a Start/stop gombhoz kell érinteni, Fordoknál középen a könyöklő alatt van egy kulcsnak kialakított olvasó, Renault estében pedig középen a rádió alatt.

Ezen a módon el tudjuk indítani az autót, és az elemcsere után ugyanúgy működik majd a kulcs, mint előtte.