Olyan kulcsot értünk bicskakulcs alatt, aminek a szára a saját kulcsházába visszazárható, majd egy nyomógomb segítségével a tokjából kipattan, ezután behelyezhető a gyújtáskapcsolóba.
Legtöbbször gyári kulccsal találkozunk, a Mercedes már 96-97-től alkalmaz egy gombos, infrás, távirányítós bicskakulcsot. (Ezek mára már kihalóban vannak.)
Az Audi, VW, Alfa, Opel, és még nagyon sok gyártmányhoz van GYÁRI bicskakulcs. Ez azt jelenti, hogy az adott gépkocsi-típushoz, gyárilag ilyen slusszkulcsot készítettek. Mi csak ezeknek a pótlásában tudunk segíteni.
Sok megkeresésünk van, hogy „Vettem egy autót, ahhoz kaptam egy bicskakulcsot, ilyet szeretnék”. Aztán kiderül, hogy egy ’95-ös Skoda Felícia, amihez persze sose volt ilyen kulcs. Utólag beleszereltek egy riasztót, amihez járt bicskakulcs.
Mégis hogyan lehet bicskakulcs, ha gyárilag nem létezik? A válasz egyszerű.
Számtalan “olcsó”, utólagosan beszerelt riasztórendszert lehet kapni. Tényleg olcsók, kb. 10-15 ezer forint nagyságrendileg, kompletten, 2 db, távolról nagyon jól kinéző bicskakulccsal. Ezek a kulcsok szétszedhetők, ilyenkor átteszik az immo chipet a régi kulcsból, megcsinálják a penge másolását (itt azért már rengeteg a gányolt munka), majd összeköti egy autóvillamossági szerelő a központi zár vezérlővel. Így kap az ügyfél 2 db kulcsot, ami bicska és távvezérlős, mindez nagyon jól hangzik!
A probléma ezzel a következő.
Kap az autó több méter plusz kábelt, ami sok egység megbontásával jár, és olyan helyeken is “gányolni” kell az autót, ami nem mindig ésszerű! Mindez a gyári computer meghibásodásához is vezethet!
Ezenfelül, az új kulcsokban lévő elektronika nem másolható, az fixen csak a saját riasztó vezérlőjével kommunikál.
Általában a bicskakulcs ilyenkor nagyon gyenge és rossz minőségű, ami gyorsan töréshez vezet, mert a kulcspenge a kiforduló részben eltörik. Ez nem javítható!
Semmilyen, gyárinak kinéző kulcsházba nem rakható át az elektronika, mert máshol vannak a nyomógombok. Ezekhez nincs semmilyen alkatrész utánpótlás.
Tehát az utólagos, riasztóként vásárolt, központizár vezérlős bicskakulccsal üzletünk nem foglalkozik!
Csak GYÁRI bicskakulcsot tudunk adni, pl. Opel, de amihez nem gyárit, ott a legjobb minőségű utángyártott kulcsokat biztosítjuk ügyfeleinknek. A lényeg, hogy a bicskakulcs az autó gyári egységét vezérli.
Ford esetében is kapunk hívásokat, hogy 2002-es Ford Focushoz szeretne bicskakulcsot valaki. Ennek nincs akadálya, szerezze be máshonnan, mi szívesen megmarjuk a pengét, de mást nem csinálunk vele. Volt régen olyan eset, hogy marás közben a kulcsmásoló gépben szétesett a kulcsház, pedig ott semmilyen erőhatás nem érte.
Hozott kulcsra garanciát nem vállalunk!
A legtöbb típushoz szükségünk van az alvázszámra. Erre azért van szükségünk, mert évjáraton és típuson belül is, többféle távirányító létezik.
Az Audi és VW típusokhoz, több mint 10 féle távirányító van, 2000-től 2005-ig.
Ezeket a bicskakulcsokat raktáron tartjuk, de a beazonosítás időbe telik. Egy-két munkanapot vesz igénybe. Minden esetben, érdemes előzetesen telefonon érdeklődni!