A Kia három gombos bicskakulcs egyik nagy problémája, hogy a penge gyakran tőben eltörik.
Ez azért fordulhat elő, mert a bicskakulcs nem bírja elviselni a folyamatos oldal irányú erőhatást, amikor elfordítjuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóban. A hiba már korábban is jelentkezik, mert a kulcsszár kinyitás után enyhén lötyögőssé válik, nem marad stabilan a házban.
Már ilyenkor érdemes felkeresni egy szaküzletet, ahol a kulcsban lévő elektronikát át tudják rakni egy új kulcsba. Csak azért, mert eltört a penge, nem kell új kulcsot vásárolni, lényegesen olcsóbb cseréltetni. Ez házilag is megoldható, de nem ajánljuk.
A probléma összetett, sokszor az egész házat összeragasztják egy speciális, D3-as vízálló gyorsragasztóval, így csak a régi kulcs “törésével”, illetve roncsolásos nyitásával lehet azt szétszedni. Ezzel nagyon óvatosan kell bánni, mert az elektronikai panelon lévő ellenállásokat nem szabad bántani! Ha azon ugyanis letörünk valamit, a továbbiakban már nem javítható. Az indításgátló immobiliezer chip külön üvegházban van. Ez nem repedhet meg, nem törhet el, ugyanis akkor az autók többet nem fog indulni azzal a kulccsal.
Szükség szerint, ha az ügyfél kéri, az autó jelenlétében tudunk az üveg-chipből másolatot készíteni.
Visszatérve a kulcsházra, tehát amennyiben szakszerűen sikerült szétszedni, és a chipet is egyben kivettük – ami gyakran külön be van ragasztva -, akkor egy új kulcsházba tudjuk rakni a panelt. Ha ezzel megvagyunk, a régi törött kulcsszárról készítünk egy másolatot, és már indíthatjuk is újra autót, a jól megszokott bicskás távirányítós kulcsával.
A Kia és a Hyundai kulcsai megegyeznek, tehát a két gyártó kulcsa ugyanaz.
Üzletünkben a kulcsház-csere kb. fél óra alatt megvan, de előfordul sajnos, hogy még mi is egy órát dolgozunk rajta, pedig már több százat javítottunk. Tényleg nagyon körülményes, és pontos munkát követel.