A nap szívása

Egy BMW kulcs-ügyben kaptunk felkérést a minap. Egy kb. 2003-2004-es évjáratú, BMW E46 típusú autót hoztak be Németországból, donorautónak. A motorját tették át egy itteni autóba, ám a motorcsere után az autó nem indult a saját kulcsával. Persze, mert más volt a kábelköteg, más a motorvezérlő. Ezek kicserélése után újrapróbálkoztak, ám az autó továbbra sem indult.

Megkerestek minket, mert a vidéki szervizben, ahol a motorcserét végezték, valahogyan elkeveredett a donorautó kulcsa, így mi mondtuk, hogy szereljék ki az EWS dobozt, hozzák be hozzánk, mi készítünk egy új kulcsot, arra rátanítjuk a chip-et, majd vissza kell szerelni az EWS dobozt és jó lesz. Mindez megtörtént. Az autó továbbra sem indult, az új kulccsal sem. A sok indítózástól letiltott a rendszer. (Mint a telefonnál, a háromszori, hibás PIN megadásra gondoljanak.)

Most itt tart a dolog. Mi a munkát 100 százalékosan és legjobb tudásunk szerint elvégeztük, de a BMW egy csodabogár, elektronika szempontjából nincs összhangban a motorral a vezérlés. Mi is kíváncsian várjuk a történet folytatását.